Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoleudvikling

Skoleudviklingssamtaler på folkeskolerne i Odense Kommune er et resultat af Folkeskoleforligskredsens aftale om et fremtidigt evaluerings- og bedømmelsessystem pr. 29. oktober 2021.

Sanderumskolen ser positivt på dialog og refleksion mellem skoleledelsen og kommunalbestyrelsen om skolens udviklingsområder. Samtidig supplerer skolens prioriterede aftaler fra Skoleplanen (en del af overenskomsten mellem OLF og KL) den generelle, prioriterede indsats. 


For skoleåret 2024/2025 arbejdes der særligt på følgende udviklingsområder

  • Teamsamarbejdet omkring elevernes udvikling - trivsel og læring - bl.a. via Meddelelsesbogen
  • Understøttelse af Kommunens strategi for Verdens Bedste Robotby 
  • Styrkede pædagogiske læreplaner i SFO
  • Ledelsesunderstøttelse af teamsamarbejdet
  • Udvikling af skolens ressourceteam (PLC - Pædagogisk Læringscenter) ift. hensigtsmæssig brug af alle skolens vejledere samt sikring af tilgængelighed og fleksibilitet
  • Større fokus på indsamling og anvendelse af data til at kvalificere og begrunde tiltag
     

Hvordan kan der arbejdes med udviklingsområderne?
 

  • Samarbejdet mellem lærere og pædagoger rammesættes både i professionelle læringsfællesskaber i forberedelsesuger og ugentlige samarbejds- og teammøder.
  • Teknologiundervisningen bliver fortsat hjulpet på vej af et dynamisk tech-udvalg bestående af vejledere og en veludbygget læseplan for teknologiundervisingen.
  • Ledelsen deltager i teammøder mhp. at udvikle konstruktiv feedback til teams, med fouks på elevers deltagelsesmuligheder i læringsaktiviteter
  • Ressourceteammøder planlægges i henhold til bekendtgørelsen om PLC, og skolen deltager i udviklingsforløb i samarbejde med Skoleafdelingen.
  • Data sættes generelt i spil: Resultater fra FNOT, sundhedsprofilundersøgelser, Den Nationale Trivselsundersøgelse, overleveringsmøder mv.